Lions organiseren Golfdag

De Stichting Hulphond kreeg dit jaar speciale aandacht van de Lions Club Vleuten-De Meern. De Stichting Hulphond leidt honden op om kwetsbare en beperkte personen te ondersteunen in hun dagelijkse leven.

Met de hulp van de Lions wordt een hulphond voor getraumatiseerde militairen met een post-traumatisch stress syndroom opgeleid. De honden doorbreken het isolement van het baasje door het herkennen van stress waardoor zij rust en regelmaat in het dagelijkse leven van de veteraan brengen.

Al jaren ondersteunen de Lions de jaarlijkse Desto Speldag, een evenement speciaal voor verstandelijk beperkten uit de regio Utrecht. Organisatorisch is dit ieder jaar weer een enorm spektakel waarbij 150 vrijwilligers, waaronder de Lions, met sport en spel zo’n 400 tot 450 gasten een onvergetelijke dag bezorgen.

Om de Stichting Hulphond een hond op te laten leiden en om de Desto Speldag financieel te ondersteunen organiseerde de Lions Club Vleuten-De Meern een Golfwedstrijd met aansluitend een veiling.

Op 26 juni 2017 werd er voor de vijfde keer voor een goed doel gegolfd op golfclub De Haar in Haarzuilens.

Ook deze 5e Golfdag was wederom een groot succes: 50 deelnemers genoten van het mooie weer en het golfspel op de prachtige golfbaan van De Haar.

Voorafgaand aan de veiling waren er twee videopresentaties om de goede doelen toe te lichten.

Generaal b.d. Peter van Uhm gaf een korte uitleg over de PTSS Hulphond, daarna volgde een impressie van de Desto speldag.

Vele mooie veilingitems werden geveild door een professionele veilingmeester, onder toeziend oog van de notaris.

Na afloop resulteerde een opbrengst van ruim €20.000!

Hiervan werd € 5.000 gereserveerd voor de organisatie van de Desto Speldag en een cheque van € 15.000 werd op 21 augustus aangeboden aan Generaal b.d. Peter van Uhm voor de Stichting Hulphond op het Veteraneninstituut te Doorn.

De afgelopen vijf jaar was de totale opbrengst van deze 5 golfdagen meer dan €110.000,00. Een mooi bedrag dat de Lions Club Vleuten-De Meern aan diverse goede doelen heeft kunnen besteden.

Clubinformatie

Correspondentieadres: